Recensie: Truth or Dance (Truth or Dance #1) – Chinouk Thijssen

India en haar vriendinnen Lisa, Nikki en Zoë hebben allemaal één passie: ballet. Ze zitten in het laatste jaar van het conservatorium en aan het einde van het jaar is de grote eindvoorstelling. De concurrentie is zeer groot, maar toch probeert iedereen de hoofdrol van de eindvoorstelling te bemachtigen.

Opeens wordt er een groepschat Truth or Dance aangemaakt, en India en haar vriendinnen worden toegevoegd in de groepschat. De vriendinnen moeten verschillende opdrachten uitvoeren om de hoofdrol te kunnen bemachtigen. Maar de opdrachten zijn bizar en soms zelfs gevaarlijk. Deze opdrachten worden zelfs zo erg dat hun danscarrière op het spel komt te staan, maar daarnaast moeten ze ook opdrachten doen die hun vriendschap zal helpen vernietigen. Tot hoever zijn India en haar vriendinnen bereid om te gaan? En wie is de stalker achter de vreemde groepschat?

“Ook al is het een wedstrijd, ik wil de hoofdrol op een eerlijke manier winnen, omdat ik er hard voor gewerkt heb en omdat ik goed genoeg ben.”

Chinouk Thijssen, Truth or Dance

Vanaf het eerste ogenblik was ik verliefd op de cover! Doordat men gebruik maakte van zachte kleuren. Daarnaast word je aandacht meteen getrokken door zowel de spitzen als de tutu. Door deze attributen raakte ik erg benieuwd naar het verhaal.

Truth or Dance is het tweede boek dat ik van Chinouk Thijssen lees. Ik kan nu wel zeggen dat de schrijfstijl van Chinouk mij erg ligt. Ook weet Chinouk de lezer om haar vinger te wimpelen, waardoor ze je makkelijk op het verkeerde been zet. Bij Truth or Dance weet je dat de stalker een bekende van India en haar vriendinnen moet zijn, maar toch kom je er niet achter.

Daarnaast is Truth or Dance ook geweldige thriller voor lezers die weinig bekend zijn met ballet (net zoals mij!). Aan het begin worden diverse termen uitgelegd, maar ook zonder de betekenis van die termen kun je met volle tuigen van het verhaal genieten! Daarnaast zijn spanning en het willen weten wie nu de stalker is kenmerkend van het verhaal. Ook zijn de personages geloofwaardig en leer je hoe heftig het er in de balletwereld aan toe kan gaan.

Richting het einde krijg je steeds meer informatie over de anonieme stalker, maar toch kun je er geen vinger opleggen wie het nu moet wezen. Alle voorbijgekomen personages zijn bij mij al de revue gepasseerd, maar toch kan ik momenteel nog niet aanwijzen. Zelfs na het lezen van de epiloog, kan ik niet wachten op het antwoord. Hopelijk wordt deel 2 Break a Leg een net zo spannend en interessant verhaal. Ik kan in ieder geval niet wachten op het vervolg!

Hou je van spannende thrillers waar je de dader maar niet kunt achterhalen, die spannend en eigentijds is met een bijzondere setting? Dan is Truth or Dance zeker een boek voor jou!

Titel: Truth or Dance

Auteur: Chinouk Thijssen