Recensie: Gebroken (Slated #2) – Teri Terry

Kyla is een meisje dat een aantal maanden geleden is Gewist. Hierdoor wordt verondersteld dat Kyla geen herinneringen meer heeft uit het leven voor het Wissen. Desondanks zit er toch diep in haar een aantal geheimen uit die periode verstopt. Plotseling komen deze geheimen en/of herinneringen tevoorschijn, maar Kyla weet op die momenten niet meer het verschil tussen de werkelijkheid en wat nu haar dromen of haar herinneringen zijn.

Doordat Kyla dus herinneringen uit haar verleden heeft, is ze niet meer het meisje dat wordt verondersteld dat ze is. Hierdoor moet Kyla goed opletten hoe ze zich gedraagt. Want één verkeerd woord of één verkeerde beweging kan haar leven op het spel zetten. Daarnaast heeft Kyla eigenlijk maar één missie: Ben, haar vriend, vinden. Hierbij willen een aantal mensen haar helpen, maar Kyla weet niet we of deze personen te vertrouwen zijn. Als ook nog eens een gevaarlijke man uit Kyla’s verleden opnieuw opduikt, wordt Kyla gedwongen om een keuze te maken. Maar kan ze in deze omstandigheden de juiste keuze maken?

‘Waarheid is vrijheid, vrijheid is waarheid.’

Teri Terry, Gebroken

Teri Terry heeft een heerlijke schrijfstijl, waardoor Gebroken vlot en gemakkelijk te lezen is. Daarnaast krijgt de lezer genoeg details te horen, waardoor de lezer zich goed in het verhaal kan inbeelden. Mede door het goede inbeelden en de spanning die heerst in het verhaal, blijft er vaart in het verhaal zitten en lees je Gebroken in één ruk uit.

Kyla kwam in Gewist over als een stil meisje, maar in Gebroken groeit ze uit tot een zelfstandige meid, die tevens ook weet dat bepaalde gebeurtenissen consequenties met zich meebrengen. Daarnaast leert de lezer in Gebroken de ware aard van Kyla kennen. Ook worden er nieuwe personages geïntroduceerd, die allemaal een mysterieuze sfeer om zich heen hebben hangen. Steeds verder in het verhaal krijgen deze personages meer inhoudt, waardoor de mysterieuze sfeer voor een groot gedeelte verklaard kan worden.

Gewist, het voorgaande deel in de serie, bracht veel actie en spanning, maar was bovenal intrigerend. Gebroken daarentegen overtreft Gewist op al deze vlakken. Ook was het einde van Gebroken geweldig en kan ik niet wachtend op het laatste deel!

Gebroken is spannend, mysterieus, interessant, meelevend en intrigerend. Daarnaast heeft Gebroken mij als een van de weinige boeken echt een ware book hangover bezorgd!

Imagine bedankt voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar.

Titel: Gebroken